Programa Viatges Culturals
4 dies
Atenes i la Grècia Mediterrània -25/09/23 -8 h
Els orígens de la cultura i la civilització occidental
Atenes i la Grècia Mediterrània -25/09/23 -8 h
Resum del Viatge
4 dies
Els orígens de la cultura i la civilització occidental
Viatge d’Art i Història a Atenes i la Grècia Clàssica – (5 dies)
Viatge en avió des de Barcelona – Excursions, desplaçaments i visites en autocar – Estada a Atenes en cèntric Hotel 4**** AD
Horaris previstos: Barcelona – Atenes
T’agradarà aquest viatge organitzat a Grècia per…
Els Professors del Centre destaquem…
Varies de les característiques d’aquest viatge, que ens portarà a descobrir al passat històric, a l’època antiga de Grècia. Visitarem les restes arqueològiques de l’Acròpolis d’Atenes, l’acròpoli grega més important. Al costat es troba el Temple de Nike Àptera. Una gran estàtua de bronze d’Atena, construïda per Fídies, es trobava originàriament al centre. Al costat d’on s’alçava aquesta estàtua es troba el Partenó, consagrat a la deessa grega Atena Pàrtenos, a qui el poble d’Atenes considerava la seva protectora. A l’esquerra i al final de l’Acròpoli hi ha l’Erectèon, amb la seva cèlebre tribuna sostinguda per sis cariàtides.
A la vora veurem el nou Museu de l’Acròpoli d’Atenes inaugurat el 2009 on s’exhibeixen totes les restes arqueològiques. Cal ressaltar que anirem també a la Península del Peloponès. Durant el nostre recorregut creuarem el canal de Corint. Ens acostarem a Epidaure on visitarem el seu teatre, edificat el segle IV aC per acollir els Asclepeia, concurs en honor del déu metge Asclepi. Declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 1988 fou el model de nombrosos teatres grecs i probablement el més icònic de tots. Un altre dels paratges que visitarem és Delfos, lloc que els grecs consideraven el melic de la Terra. Si vols saber més informació sobre el que visitarem, fes clic a la pestanya d’Itineraris.
Presentació a l’aeroport de Barcelona on ens espera el guia del Centre Europeu que ens acompanyarà durant tot el viatge. Fets els tràmits de facturació, embarcarem al vol que ens portarà a Atenes. En aterrar i un cop recollit l’equipatge començarem una excursió amb autocar fins al cap Súnion, a l’extrem de la península Àtica. Un cop arribem visitarem el temple dedicat a Posidó, el déu del mar en la mitologia clàssica grega. Les restes es troben dalt del cap, en un lloc espectacular envoltat pel mar Egeu i l’arxipèlag de les Cíclades. Acabada la visita retornarem cap a Atenes on ens allotjarem.
Avui dedicarem el dia a descobrir la ciutat. Visitarem les restes arqueològiques de l’Acròpolis d’Atenes, l’acròpoli grega més important. L’entrada a l’Acròpoli es realitza per una porta monumental anomenada Porta dels Propileus. Al costat es troba el Temple de Nike Àptera. Una gran estàtua de bronze d’Atena, construïda per Fídies, es trobava originàriament al centre. Al costat d’on s’alçava aquesta estàtua es troba el Partenó, consagrat a la deessa grega Atena Pàrtenos, a qui el poble d’Atenes considerava la seva protectora. A l’esquerra i al final de l’Acròpoli hi ha l’Erectèon, amb la seva cèlebre tribuna sostinguda per sis cariàtides. També es troben les restes d’un teatre a l’aire lliure anomenat el Teatre de Dionís, on van estrenar les seves tragèdies Sòfocles, Eurípides i Èsquil.
Acabada la visita caminarem fins al nou Museu de l’Acròpoli d’Atenes inaugurat el 2009 on s’exhibeixen totes les restes arqueològiques d’Acròpoli.
Esmorzarem a l’hotel i tot seguit començarem el nostre camí cap a la Península del Peloponès. Durant el nostre recorregut creuarem el canal de Corint, una via d’aigua artificial que uneix el Golf de Corint amb el Mar Egeu, obrint aquesta via al transport marítim i separant la península del Peloponès de la resta de Grècia.
Ens acostarem a Epidaure on visitarem el seu teatre, edificat el segle IV aC per acollir els Asclepeia, concurs en honor del déu metge Asclepi. Declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 1988 fou el model de nombrosos teatres grecs i probablement el més icònic de tots. Acabarem el dia fent una passejada per la bonica població costanera de Nàuplia. Situada al golf Argòlic, destaca pel seu port i el seu tradicional casc antic.
Aquest matí començarem l’etapa que ens ha de portar fins a Delfos, lloc que els grecs consideraven el melic de la Terra. Allí existia un santuari dedicat al déu Apol·lo ja en el segle VIII aC, i des de llavors es va establir una xarxa de pelegrinatge que unia tota Grècia amb aquest lloc. Ciutadans, sobirans i simples particulars acudien al temple d’Apol·lo, esperant que l’oracle del déu els aconsellés a l’hora de prendre decisions d’importància. Entrarem al museu local, on podrem veure la famosa escultura de l’Auriga, visitarem el recinte arqueològic per conèixer el santuari d’Apol·lo i disposarem de temps lliure per visitar el teatre o pujar a l’estadi.
Durant el matí, disposarem de temps lliure per passejar o fer les últimes compres a la ciutat d’Atenes. Després, anirem a l’aeroport per emprendre el vol de retorn a Barcelona. En arribar donarem per acabat aquest viatge del qual esperem guardar un bon record amb tots vosaltres.
Aeroport de Barcelona – Terminal T1 – Vueling – Zona mostrador 451
Hotels en els viatges: S’intenta que tots els hotels contractats siguin confortables, cèntrics i de bona qualitat, habitualment de 3-4 estrelles. Normalment, les habitacions són dobles a compartir (Twin amb 2 llits separats o Double amb un llit de matrimoni). En cas de demanar una habitació individual, aquestes són limitades i els hotels sol·liciten un suplement, que a vegades pot ser elevat.
Persones que Viatgen Soles: Les persones que viatgen soles poden optar entre disposar d’una habitació individual, pagant el suplement corresponent, o sol·licitar la reserva “Compartint habitació” amb una altra persona del grup, del mateix sexe i de característiques i edats similars. Si altres participants al viatge també ho han sol·licitat, es facilitarà l’acomodació compartida en habitació doble, tipus Twin, amb 2 llits separats. En cas que finalment no hi hagi ningú “a compartir”, caldrà abonar el suplement individual. Les persones que venen soles per primera vegada i no coneixen a altres participants, es recomanable que reservin habitacions individuals per estar amb més comoditat. En cas que es decideixi compartir habitació amb una altra persona s’entén que ha estat per mutu acord i que cadascuna assumeix la responsabilitat econòmica proporcional de les despeses com suplements de minibar, rentat, telèfons i altres possibles serveis del hotel. L’organització no assumeix cap responsabilitat en cas de disparitat de criteris o incompatibilitats en la convivència entre les persones que comparteixen l’habitació.
Menjars de Grup i Intoleràncies alimentàries: Els menús inclosos durant els viatges o excursions es caracteritzen per ser saludables i variats, del gust de la gran majoria, i adequats per les activitats programades. És important tenir en compte que els menús de grup no són personalitzables al gust i a la situació individual de cada participant. No serà possible sol·licitar canvis com “substituir un ingredient per un altre“, “canviar plats del menú per uns de diferents” o “demanar alternatives específiques fora del menú previst“. S’intentarà realitzar adaptacions en els casos d’intoleràncies o al·lèrgies alimentàries sempre que aquestes es comuniquin amb antelació suficient per poder valorar les opcions disponibles. Malauradament, tot i que la majoria d’hotels disposen d’alternatives per a les intoleràncies més habituals, no podem garantir l’opció a un menú adaptat o que es pugui cobrir una intolerància poc habitual a tots els hotels i/o restaurants col·laboradors. Les begudes tals com els vins, cerveses, refrescos, cafès, etc… no són habitualment incloses i cada participant haurà d’assumir-ne el cost extra en cas de consum. La participació en els menjars de grup és completament voluntària i tothom és lliure de buscar alternatives que s’ajustin millor als seus gustos personals.
Per poder garantir la plaça, un cop confirmada la reserva, cal fer a continuació el pagament de reserva corresponent a la paga i senyal o bestreta d’un viatge (+assegurança opcional). No és possible guardar places, si no s’ha fet el pagament corresponent.
INFO PRACTICA i NORMATIVES – VIATGES, SORTIDES i EXCURSIONS
La inscripció implica la plena acceptació de tots els apartats del programa i de les normatives vigents:
ETS DE FORA DE BARCELONA?
Volem facilitar la participació a tots els nostres amics viatgers d’arreu! Tens les següents opcions:
-Hotels: Reservar la nit prèvia i/o posterior a un dels hotels propers al punt de sortida:
-Parking: SABA ofereix preus especials amb l’opció Multidia 24h reservant online. Recomanem aparcar a SABA Pau Casals (Av.Pau Casals) o SABA Travessera (Travessera de Gràcia 17 | 43) ( Tots a 5-10min caminant de la 1ª parada). -> Reservar SABA
D’altra banda, en alguns viatges en autocar de llarga distància oferim la possibilitat d’unir-te al grup a parades alternatives a La Panadella N-II (Direcció Lleida) i/o a l’Àrea de l’Empordà AP-7 (Comarques de Girona, direcció França) i/o a l’Àrea del Mèdol AP-7 (Comarques de Tarragona, direcció sud) o presentar-te directament a l’hotel de la nostra destinació amb un descompte en el PVP del Viatge. Consulta si es possible a la pestanya Horaris i Punts de Trobada, o a les nostres oficines, segons la destinació i itinerari.
Els horaris d’arribada a Barcelona de les excursions i viatges en autocar acostumen a ser entre les 19 h i les 21 h, i normalment al voltant de les 20 h, depenent del trànsit i de les possibles congestions o incidències. El Centre no es pot fer responsable en cas de retards produïts per causes alienes a l’entitat.
QUALITAT CENTRE EUROPEU
Participar amb el Centre Europeu és gaudir de Viatges…
Descobreix perquè els Viatges del Centre són únics aquí: (Sobre els Viatges) i troba resposta a la majoria de preguntes freqüents aquí: FAQ’s
CONDICIONS DE RESERVA
Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. Els nostres viatges combinats en grup es troben sotmesos a condicions econòmiques especials de contractació. Consulta les condicions. Clica aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació.
Com a norma general cal tenir en compte que la bestreta de reserva (paga i senyal) no és reemborsable. A més, en tots els casos, el client te que assumir els costos dels serveis pre-pagats per l’agència, degudament justificats. Qualsevol cancel·lació comporta despeses d’anul.lació, despeses de penalització i despeses de gestió i canvis. Per això recomanem contractar l’assegurança extra opcional de cancel·lació per cobrir qualsevol imprevist.
Assegurances
En tots els nostres viatges de més d’un dia, hem inclòs en el preu una assegurança de viatge que cobreix l’assistència d’accidents, malalties i altres possibles incidències produïdes durant un viatge, però no inclou les despeses de cancel·lació. Recomanem contractar una assegurança extra opcional de cancel·lació. Tingues en compte:
Revisió de preus
El preu de les excursions i viatges combinats del Programa del Centre Europeu, han estat calculats en la data d’edició del programa, a principis d’any, en base a les tarifes dels medis de transport, cost de carburants, preus d’hotels, divises, taxes, impostos, … etc. aplicables en aquell moment.
Tal i com estableix la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya, qualsevol variació posterior del preu per causes alienes a l’organització, podrà donar lloc a la revisió del preu final del viatge, tant a l’alça com a la baixa. Aquestes possibles modificacions seran notificades al consumidor per escrit. En cap cas, no es podrà revisar a l’alça en els 20 dies anteriors a la data de sortida del viatge, respecte de les sol·licituds ja realitzades. Les persones que facin la reserva del viatge fora de les dates indicades per a les inscripcions o en el darrer moment abans d’un viatge, hauran d’abonar els costos i suplements que en aquelles dates es puguin produir.
